- = پروازي ديگر = -

اولین وبلاگ تخصصی خلبانان نیروی هوایی - خاطرات - زندگی نامه - عکس - خلبانان شهید و مفقود الاثر - خلبانان قهرمان جنگ - تاریخ آغاز فعالیت : 6 دی 1383

 

Iranian F4E

Iranian Phantom

اف ۴ سلطان آسمانهای ایران

  
نویسنده : خلبان شكاري ; ساعت ٧:۳۳ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٦/۳/۳۱


 

عکس های ارسالی دوست گرامی جناب آقای علی میرپور

گروه آکروجت تاج طلایی

Iranian Acrojet Team Pictures

TAJ TALAEI

قسمت نخست

 

 

 

 

گروه آکروجت تاج طلایی

سال ۱۳۳۸ 

Iranian Acrojet Team 

  
نویسنده : خلبان شكاري ; ساعت ٧:٢٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٦/۳/۳۱


 

تصاویری از سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی

کسی که ناگفته ها از او زیاد است ...

با تشکر از آقای مهدی جعفری جهت ارسال عکس ها

  
نویسنده : خلبان شكاري ; ساعت ۸:٤۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٦/۳/٢٧


 

ضمن تشکر از دوست خوبم آقای مهدی جعفری توجه شما را به عکس های ارسالی ایشان جلب می کنم .

شهید سرلشکر خلبان مصطفی اردستانی به هنگام آموزش خلبانی در آمریکا

شهید سرلشکر خلبان مصطفی اردستانی به هنگام آموزش خلبانی در آمریکا

نفر سوم ایستاده از چپ

شهید سرلشکر خلبان مصطفی اردستانی در کنار سرلشکر خلبان شهید علیرضا یاسینی

  
نویسنده : خلبان شكاري ; ساعت ۸:٢۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٦/۳/٢٢


 

تیم آکروجت تاج طلایی در سال ۱۳۴۲

 Iranian Golden Crown Acrojet Team 1964

  
نویسنده : خلبان شكاري ; ساعت ۸:۱٤ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٦/۳/۱٧


 

به ياد سرلشكر خلبان امرا.. اسعدي يساقي

مگرآن روز در پاورچین حادثه چه اتفاق افتاد كه پرنده پرواز را درحافظه ني ها جا گذاشت ؟

  

    

Iranian Aire Foce Cadet Amir Asadi In USA 1975

Gen.Asadi In Dezful Air Force Base 1977

In The Memory Of Gen. Amir Asadi

One of The Unknown Iranian Air Force Pilots

نام : امرا.. ( امير ) اسعدي يساقي

تاريخ تولد : 1 ارديبهشت 1330

تاريخ استخدام در نيروي هوايي : 10 دي 1349

بازگشت از امریکا و انتخاب برای پرواز با هواپیمای اف۵ و انتقال به پایگاه هوایی چهارم شکاری دزفول

تاريخ سانحه : 8 مهر 1359

شرح سانحه : ساعت 1 بعد از ظهر امير اسعدي به همراه سروان عباسيان ( بعد ها فرمانده پایگاه هوايي دزفول شد ) از پایگاه هوايي دزفول به سمت  ۱۲۰كيلومتري شمال بصره و ۴۵ كيلومتري دهلران پرواز كردند به گفته سروان عباسيان چند دقيقه قبل از سانحه صداي راديو امير قطع و وصل مي شده كه امير گفته : با توكل به خدا مي رویم جلو...

 سروان عباسيان گفت  : نه زمين خوردن هواپیما رو ديدم نه دود از هواپيما بلند شد هيچ چیز نديدم .

11روز بعد از سانحه آشنايان صداي امير را از راديوي عراق شنيده اند كه زنده و سالم است . در روز هاي بعد هم 5 نفر به منزل پدر همسر ايشان تلفن كرده و اعلام نمودند كه صداي خلبان اسعدي را شنيده اند .به گفته تعدادي از خلبانان اسير كه بعد جنگ آزاد شدند چتر كلاه هلمت و كارت شناسايي خلبان اسعدي سالم ديده شده بود . در طي اين مدت نه تماسي حاصل شد و نه نامه اي دريافت كرديد .

خلبان امير اسعدي و ديگر خلباناني كه وضعيت مشابهي مانند ايشان داشتند تا سال 1383 جاوید الاثر بودند و از آن به بعد از طرف نیروی هوایی با درجه سرلشكري شهيد اعلام شدند و اين در حالي است كه هنوز بسياري از همسران و فرزندان اين عزيزان چشم به راه بازگشت اميد زندگاني خود هستند و شهادت این بزرگواران را قبول ندارند .

 سركار خانم اسعدي در طي اين 27 سال با فداكاري و پاكدامني به بزرگ كردن فرشيد تنها يادگارخلبان اسعدي همت گماشته است . فرشيد هم  اكنون خود پدر شده است و سعي میکند جای خالی پدر را برای مادر مهربان خود پر کند.

  
نویسنده : خلبان شكاري ; ساعت ٦:۱۸ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٦/۳/۱٢


 

Maj. Naser Eghbal Afsari

Iranian Air Force Martyr Pilot

C130 Pilot & Bonanza IP

 شهادت نامه ها خوبان نوشتند              چه خوش با خون خود عنوان نوشتند

  به دل بستند با دلدار پيمان                    به خون سر خط آن پيمان نوشتند

   بيابان لاله گون کردند و رفتند                کتاب عشق را اينان نوشتند

به ياد عقاب آسمان ايران سرگرد خلبان شهيد ناصر اقبال افسری

همانطور که مطلع هستید در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۵ در مورد سرگرد خلبان شهید ناصر اقبال افسری نوشته بودم. مدتی بود که همسر ایشان سرکار خانم محرابیان لطف کردند و تعدادی از مدارک و عکسهای ایشان را برایم ارسال داشته اند که ضمن تشکر از ایشان مدارک را خدمتتان تقدیم می کنم.

اين بار سخن از بزرگ مرديست که سمت استادی بسياری از خلبانان کنونی نيروی هوايی را بر عهده داشت. به ديگر سخن اينکه گروه زيادی از خلبانان آسمان ايران وامدار اين استاد خود هستند ولی متاسفانه امروز او را از ياد برده اند.... آيا شايسته است که هم پروازان  دوستان و شاگردان ايشان او و امثال او را از خاطر ببرند ؟ به راستی يک بار ديگر اين مثال تاسف بار تداعی پيدا کرده است ؟ از دل برود... آيا اگر امروز او زنده بود يادی از هم پروازان شهيدش و خانواده آنها نمی کرد؟

اين زندگينامه وعکسها به همت والای سر کار خانم شاهی و توسط همسر گرامی شهيد افسری سرکار خانم محرابيان تدوين گشته اند که جا دارد ازتلاش صادقانه و حسن لطف اين دوبزرگوارتشکر فراوان داشته باشم.

ناصر اقبال افسری در    28 اردیبهشت سال 1335در خانواده ای صد در صد وطن پرست  در تهران دیده به جهان گشودبعد از گذراندن دوره ی ابتدای از دبیرستان خیام تهران فارغ التحصیل شد ودر همان زمان پس از انجام ازمایشاتی در سال1355به استخدام نیروی هوایی  در امددر همان زمان وی به همراه عده ای از همراهانش برای گذراندندوره ی خلبانی ودریافت وین خلبانی عازم ایالات متحده امریکا شد.با ورود امام خمینی رحمته الله علیه با تمام وجود موقعیتهایی که در ان  کشور  داشت  کشور را ترک گفت وبا تمام امیال ارزو  هایش به سوی معشوق شتافت وی معتقد بود امام خمینی رحمته الله علیه  یک شخصیت  بزرگ  بود که تاریخ جهان را به لرزه انداخت وهمین اعتقاد راسخ  باعث شد ان بهشت برین امریکایی ها را برای خودشان باقی بگذارد و به ایران بهشت  واقعی  بازگردد 

شهید برگوار ناصر افسری علاوه بر گواهینامه های جنگده از جمله    اف 4  وکلیه ی هواپیما های شکاری که در امریکا کسب نموده بود گواهینامه ی c130 را در ایران اخذ کرد ودر گردان 12 ترابری  شروع بکار کرد باشروع جنگ تحمیلی  با انکه تا هل اختیار کرده بود دختری در راه داشت خانه وخانواده را ترک گفت تا برای سر بلندی  کشور ایران که سر پناه  هر ایرانی هست  با  یا بوهای عراقی  که به خاک پاک مقدس ایران حمله ور شده بودند درگیر شود وکلا  درگیر جنگ شده بود وی در اکثریت   عملیاتها از جمله  فاو   بیت المقدس    والفجر 1تا 8 وچندی دیگر  به عنوان پشتیبان  نیروی زمینی  حضور به عمل رساند شاید به جرات گفت  عشق به مردم وخاکش  انچنان ریشه در وجود نازنینش   دوانیده بود که خانواده ی خودش ومسئولیت به ان را فراموش کرده بود  او اندیشه می کردکه به مردم وخاک وطنش بدهکار است  او در زمان جنگ از بزرگترین سرمایه ی زندگی اش که خانواده خود گذشت  و به جرات می توان لقب ایثار گر را به او داد  بعد از پایان جنگ هم در سمت شغل استاد خلبانی  در پایگاه قلعه مرغی  تهران  مشغول به کار شدو در نهایت حین انجام وظیفه  ودر شغل زیبای  اموزگاری در منطقه ساوه تهران در اثر سانحه ی هوایی به شهادت رسید ازدل پر دردم بگویم که با رفتن او  تمام ارزوهایم  هستی ام  به زیر خرمنها خاک رفت  .
البته این موضوع  باعث خوشحالی ام میشود  چون می  دانستم شوهرم در راهی رفته بود  که هما ن راه اعتقادش بود هیچ چیز برای یک افسر نظامی  با ارزش تر از اعتقادش نیست  به او افتخار می کنم  که انقدر فداکارانه جنگید  تا همنوعانش  اسایش خود را همواره  در کف گیرند اما این سوال همیشه برای من مطرح بوده که ایا حق شهدای ما    که اسوده ارمیده اند به راستی ادا شده  صد افسوس که او رفت ومن دردهای بی امانی  رابه جان خریدم   من احساس میکنم نه تنها همسر من  بلکه تمامی ایثار گران به باد فراموشی سپرده شده اند  ولی بسیار خوشحال هستم  که هنور در ایران  درایران من  جوانانی یافت میشوند  غیرت شعور در رگهایشان جاری هست  از شما  سپاسگذارم که تلاش میکنید که نام شهدا  که فداکارانه  جان خود را در کف گرفته وبدون هیچ توقعی  همیشه در صحنه ی جنگ حضور داشتن را زنده نگه دارید  واین کار  شاید التیامی باشد  بر دلهای خسته وشکسته ی خانوده هایشان .
 
باتشکر فراوان همسر سرگرد خلبان
 شهید ناصر اقبال  افسری
Wing Deliviration
English Language Center Diploma In Lackland Air Force Base
T41 Solo Flight Certificate
T41 Flight Training in Lackland Air Force Base In TX
T 38 Training Certification
T 37 Solo Certification
Iranian Air Force 11Th Transport Squadron in Mehrabad

    

  
نویسنده : خلبان شكاري ; ساعت ۸:٥۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٦/۳/٩