- = پروازي ديگر = -

اولین وبلاگ تخصصی خلبانان نیروی هوایی - خاطرات - زندگی نامه - عکس - خلبانان شهید و مفقود الاثر - خلبانان قهرمان جنگ - تاریخ آغاز فعالیت : 6 دی 1383

در جواب سیمین خانم

در جواب یکی از خوانندگان گرامی که ظاهرا ابهاماتی در مورد خلبانان ایرانی برایشان وجود دارد ! 

سرکار سیمین خانم،

یکی از اصول اولیه د موکراسی، آزادی بیان است، اما در عین حالی که طرفین به عقاید یکدیگر نیز متقابلا" احترام بگذارند این مهم معنا پیدا می کند. در هر مسلک و مرامی انسانها پایبند اعتقادات و باورهای خود هستند، همانطور که شما نیز اشاره فرمودید آن خلبان ژاپنی هم که هواپیمای خود را به ناوهای آمربکائی می زد بر اساس اعتقادات ملی، میهنی و عقید تی خود این کار را انجام می داد. لذا ما نباید از اینکه در کشوری اسلامی موقعی که صحبت از دلاوریهای یک رزمنده میشود و احیانا" هر کسی این دلاوریها و مردانگیها را نشئات گرفته از عرق ملی میهنی و یا اسلامی آن رزمنده عنوان می نماید به او خرده بگیریم، زیرا آنان که این سطور را مینگارند بیش از من و شما با آنان نشست و برخواست داشته اند و ممکن است با کمی زیاد و کم  سعی در تعریف درستی از وی داشته باشند!!

همانطور که دوست دیگری اشاره نموده بود ما در جنگ با عراق بنوعی با تمام کشورها در گیر جنگ بودیم و لذا با وضعیت بدی که از نظر تامین نیازهایمان داشتیم تجهیزاتمان همانند دیگران نبوده و خیلی کمبودها را باید تحمل می نمودیم و با وجود این کمبودها نمی توانستیم با این بهانه به ملتی که چشم امیدشان به ما بود پشت نمائیم، لذا هر رزمنده ای در هر لباسی با کمک گرفتن از همان انگیزه های ملی، میهنی و یاعقید تی خود جنگ را به جلو می برد و این بحثی صد در صد انکار ناپذیر می باشد. ولی برای روشن شدن ذهن شما داستان وافعی را در ذیل برایتان تعریف می کنم که آنوقت بهتر و راحت تر این موارد را قبول فرمائید.

یک فروند هواپیمای اف 14 نیروی هوائی ایران در خلال جنگ تحمیلی و با هماهنگی سیستمهای جاسوسی آمریکا، اسرائیل، شوروی و عراق توسط خلبان اغفال شده آن در اسمان ربوده و به عراق برده شد، حال وارد کل ماجرا نمی شوم اما همین مقدار برایتان می گویم که این هواپیما را که با این زحمت و هماهنگی سیستمهای مختلف جاسوسی به عراق بردند و پس از اجرای برنامه هائی که می خواستند روی آن انجام دهند و امتیازاتی که صدام از شرق و غرب می خواست بگیرد و گرفت، قرار شد که هواپیما توسط یک استاد خلبان آمریکائی به یکی از پایگاههای آمریکا در منطقه برده شود ولی بعد از انجام کلیه مقدمات کار و در آخرین لحظه استاد خلبان آمریکائی با دیدن تو بازدید از هواپیما از پرواز با آن خودداری و آن را یک دیوانگی محض خواند!!!

دست اخر هم مجبور به انتقال ان از طریق راه زمینی شدند!! حال شما بفرمائید خلبانانی که چه قبل از این جریان و یا بعد از این جریان روزها و ساعتها با همین تجهیزات پرواز نمودند  و تا آخرین نفس و توان مقابل دشمن ایستادند، آیا نمی فهمیند که این هواپیما و یا دیگر هواپیماهی جنگنده ایرانی در آن شرایط قابلیت پرواز و انجام ماموریتهای سنگین را ندارند؟  پس چه عامل یا عواملی باعث این تحور و از خود گذشتگی می گردید؟ بغیر از تعهد و علاقه به کشور، ملت و اعتقادات ملی مذهبی، آیا چیز دیگری هم می توانست جایگزین آن باشد؟!؟!؟   امیدوارم منبعد بتوانیم مسائل را با دید بازتری مورد بررسی و نفد قرار دهیم تا تاریخ پر افتحارمان بدون حب و بغض چراغ راه آیندگان باشد . متشکرم 

خلبان شکاری فریدون 
 
 

  
نویسنده : خلبان شكاري ; ساعت ٢:٤۳ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/٢/٢۸


قهرمانان نیروی هوایی قسمت پنجم

 

 خلبانان قهرمان جنگ نیروی هوایی

قسمت پنجم 

سرتیپ خلبان عطا ا.. محبی

 خلبانان قهرمان جنگ نیروی هوایی

سرتیپ خلبان عطا ا.. محبی

 

 

 

 

  
نویسنده : خلبان شكاري ; ساعت ٩:۱٦ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/٢/٢٦


به یاد سرلشکر خلبان اصغر هاشمیان و سرلشکر خلبان شیر علی آزادیان

 

ببار ای ابر بهار
               با دلم گریه کن خون ببار
                             به یاد عاشقای این دیار
                                            به یاد عاشق های بی مزار
                                                         بهر لیلی چو مجنون ببار ای بارون ...


به یاد سرلشکر جاوید الاثر خلبان اصغر هاشمیان و سرلشکر جاوید الاثر خلبان شیر علی آزادیان  که در تاریخ ۱۴ مهر ماه سال ۱۳۶۱ به قصد پایگاه دریایی ام القصر عراق از پایگاه ششم شکاری بوشهر به پرواز درآمدند و از آن تاریخ به بعد به خانه برنگشتند ....

 سرلشکر خلبان اصغر هاشمیان

 سرلشکر جاوید الاثر خلبان اصغر هاشمیان

 

 

  
نویسنده : خلبان شكاري ; ساعت ۱٢:۱٥ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/٢/٢٥


خلبانان گردان 81 اصفهان

قهرمانان نیروی هوایی
قسمت چهارم

خلبانان گردان ۸۱ شکاری اصفهان


Iranian F14 Pilots

ایستاده از راست ردیف بالا :
۱-  ۲- جاوید نیا ۳- مرحوم حزین ۴- جهانفر

ایستاده از راست ردیف پایین :
 ۱- میقانی ۲-  ۳- شهید ابوعطا

  
نویسنده : خلبان شكاري ; ساعت ٢:۳٤ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/٢/٢٤
تگ های این مطلب :خلبان نیروی هوایی


قهرمانان جنگ

پای بر هفت فلک بود مرا چو ملک    حالیا دورم از آن گمشده آداب بیا

قهرمانان جنگ

قسمت سوم

 

سرتیپ خلبان محمد عتیقه چی در کنار مهندس آرش خلعتبری فرزند خلبان شهید خلعتبری

 

از کلیه دستان و همرزمان تقاضا می شود برای زنده نگهداشتن یاد این بزرگواران با ارسال عکس و خاطرات این سایت را یاری نمایند .

  
نویسنده : خلبان شكاري ; ساعت ٩:٢۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/٢/۱٥


سرتیپ خلبان شهید محمود خضرایی

سرتیپ خلبان شهید محمود خضرایی به سال 1326 در خانواده مذهبی در تهران دیده یه جهان گشود . وی در سال 1345 علی رقم قبولی در رشته های مهندسی به دانشکده افسری ارتش وارد شد و در مهرماه 1348 موفق به اتمام دوره با درجه ستوان دومی شد .از آنجا که علاقه به پرواز روح انسان را به همراه جسمش به آسمان می کشد این شهید بزرگوار نیز به جمع دانشجویان دانشکده پرواز شتافت و پس از طی مقدمات پرواز و آموزش های تکمیلی در آمریکا به جمع عقابان تیز پرواز نیروی هوایی پیوست . با شروع حنگ تحمیلی وی در کنار دیگر خلبانان به دفاع از آب وخاک ایران پرداخته و در این میان مسئولیت هایی چون فرماندهی پایگاه سوم شکاری فرماندهی پدافند هوایی فرماندهی مرکز آموزش های هوایی و ... را بر عهده داشت . سر انجام در اسفند 1364 این شهید بزرگوار به آرزوی دیرینه خود که همانا شهادت بود دست یافت .لازم به ذکر است که ایشان از قهرمانان رشته والیبال و کاپیتان تیم دو میدانی ارتش نیز بودند. روانشا همه جان باختگان راه میهن شاد باد .

 با تشکر از کاپیتان احمد خضرایی جهت ارسال زندگی نامه و عکس ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  
نویسنده : خلبان شكاري ; ساعت ۱٢:٠۸ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/٢/۱۳
تگ های این مطلب :خلبان شهید


به یاد سرگرد خلبان شهید عبدالحسین حاتمیان

یاران چه غریبانه رفتند از این خانه ...


به یاد سرگرد خلبان شهید حسین حاتمی که شهادتش حکایت غریبی است ...

 

سرگرد خلبان شهید عبدالحسین حاتمیان
 

 

Mj.Hatami F5E pilot 

وی که در اوایل جنگ در منطقه مرزی غرب دزفول به شهادت رسید پیکر پاکش

سالها بعد از زیر خاک پیدا شد !

  
نویسنده : خلبان شكاري ; ساعت ٧:۱۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/٢/٥
تگ های این مطلب :خلبان شهید


خلبانان فانتوم در پایگاه مهرآباد سال 1351


خلبانان فانتوم در پایگاه مهرآباد ۱۳۵۱

Iranian Air Force pilots
 
برای اینکه عکس را کامل ببینید  اول آن را Save نموده سپس آن را ملاحظه فرمایید

  
نویسنده : خلبان شكاري ; ساعت ٧:۱٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/٢/۱