- = پروازي ديگر = -

اولین وبلاگ تخصصی خلبانان نیروی هوایی - خاطرات - زندگی نامه - عکس - خلبانان شهید و مفقود الاثر - خلبانان قهرمان جنگ - تاریخ آغاز فعالیت : 6 دی 1383

 

Eject  !

 

پيشكش به خلباناني كه فرصت Eject  پيدا نكردند

 

Eject !تمرين Eject

از آنجا كه همواره ارزش يك خلبان بيش از يك هواپيما است لذا حفظ جان خلبان نيز امر مهمي به حساب مي آيد . خروج اضطراري  خلبان از كابين هواپيماي آسيب ديده اش  امريست بين بد و بد تر كه خلبان بد را انتخاب مي كند حالت بدن در خروج از هواپيما بايد طوري باشد كه كمترين آسيب به آن برسد . يعني پاهاي خلبان روي پدالها نباشد  و دستها نيز جمع شده باشند. حال با كشيدن دستگيره اي  در زماني كمتر از 3 ثانيه خلبان به همراه صندلي هواپيما با زاويه اي رو به عقب تا ارتفاع حدود 70 متر به بالا پرتاب مي شود كه نيروي رانش اين پرتاب بوسيله راكتهايي كه زير صندلي قرار گرفته تا مين مي شود. پس از خروج خلبان همراه با با صندلي از هواپيما  صندلي از خلبان جدا شده  و چتر نجات خلبان باز  مي شود كه اين امر هم به صورت خودكار و هم به صورت دستي قابل تنظيم است. در كيف مخصوصي كه به جعبه نجات معروف است وسايل مورد نياز براي فرود در دريا و خشكي و كوهستان آماده است كه از آن جمله مي توان به موارد زير اشاره نمود : جعبه كمك هاي اوليه   قرص براي شيرين كردن و تصفيه آب  راديو و بي سيم پماد ضد حشرات پماد ضد آفتاب زدگي الكل جامد براي درست كردن آتش  وسايل ماهيگيري كتابچه راهنماي گياهان و جانوران سمي آيينه براي علامت دادن و...

 

حالت بدن خلبان براي Eject  

 

 باز شدن چتر بعد از Eject

 

  
نویسنده : خلبان شكاري ; ساعت ۱٢:٢۳ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٤/٢/۳